Nawyk bycia zdrowym

Przyszedł czas na kolejny składnik sukcesu – nawyk bycia zdrowym. Oczywiście zachęcam do odświeżenia wcześniejszych składników, które...

Nawyk bycia zdrowymPrzyszedł czas na kolejny składnik sukcesu – nawyk bycia zdrowym.

Oczywiście zachęcam do odświeżenia wcześniejszych składników, które są pod TYM LINKIEM.

Tak, zdrowie jest bardzo ważne i bez niego trudno, a nawet niemożliwe jest osiągnięcie dużego sukcesu.

Każdy chciałby być zdrowy, jednak nie każdy to upragnione zdrowie posiada. Dlaczego? Być może dlatego, że o nie nie dbał.
Więc co w takim razie można zrobić, by wypracować w sobie ten wspomniany wcześniej nawyk?

Sugeruję zacząć od najmniejszych kroków i powoli pielęgnować w sobie nowe, pożyteczne zachowania.

Zacznij od ruchu – wysiłku fizycznego, dzięki któremu podreperujesz swoją kondycję.

W swoich ćwiczeniach możesz zastosować zasadę 3x30x130, o której pisałem już wcześniej. Postanów, że będziesz się ruszał regularnie. Na początek możesz zacząć od ćwiczenia w domu lub biegania (czy to na stadionie, czy po prostu w Twojej okolicy), możesz również wybrać siłownię, basen lub grę w piłkę ze znajomymi. Jest mnóstwo zajęć, które pomogą Ci poprawić Twoją kondycję fizyczną.

Podejmij decyzję i weź się za siebie już dziś, bo jeśli tego nie zrobisz, to Twój organizm prędzej czy później o sobie przypomni, a wtedy może być niestety za późno.

Dodatkowo, zwróć uwagę na to co jesz. Czy Twoja dieta jest odpowiednio zbilansowana? Czy jest bogata w wartościowe, naturalne składniki? Czy może jesz na szybko w McDonaldzie, KFC lub w innym tego typu miejscu?
Myślę, że czasami można zjeść coś w fast foodzie, ale nie można pozwolić, żeby to stało się Twoim nawykiem.
Jedz powoli, spokojnie, na siedząco, dokładnie przeżuwaj; jedzenie w biegu, na szybko i w stresie, powoduje bowiem różne dolegliwości, przez które nie jesteśmy w stanie wydobyć z siebie całego potencjału i energii do pracy na pełnych obrotach.

Ogranicz też picie kawy i energetyków. Wiadomo – można pić kawę, delektować się jej smakiem, ale jeśli picie kawy staje się dla Ciebie nałogiem, jeśli pijesz kilka kaw dziennie, licz się z tym, że to również może się odbić negatywnie na Twoim zdrowiu.
Podobnie ma się sprawa z napojami energetycznymi. Spożywanie takich napojów w nadmiarze, może i daje przypływ energii, ale niestety na krótko. Długotrwałe ich picie może wręcz potęgować zmęczenie, a przez to, że nie nawadniają dobrze organizmu (często mylone z napojami izotonicznymi) – również odwodnienie. Zbyt dużo kofeiny zwiększa ciśnienie krwi, powoduje rozdrażnienie, bezsenność i przyspieszone bicie serca. Poza tym, energetyki to istne bomby kaloryczne. Oczywiście nie popadajmy w skrajność – wypicie takiego napoju od czasu do czasu raczej nie powinno zdrowej osobie zaszkodzić 🙂

Pamiętajmy jednak, że jeśli regularnie czujemy zmęczenie, brak energii, lepiej jest postawić na aktywny wypoczynek na świeżym powietrzu (spacer, jazda na rowerze), lub krótką, wartościową drzemkę.

Kolejna rzecz to papierosy. Mnóstwo osób pali nałogowo wiele lat i mimo, że powszechnie wiadomo, jakie zagrożenie niesie ze sobą ten nałóg, to zbyt dużo sobie z tego nie robią. Często bywa tak, że dopiero, gdy dowiadują się, że są chorzy i rzeczywiście grożą im poważne konsekwencje takiego postępowania, to wtedy biorą się za siebie i podejmują odpowiednie kroki.

Pomyśl – skoro po wypaleniu jednego papierosa tracimy 8 minut życia, to czy nie lepiej byłoby rzucić ten nałóg, by można było kilka lat dłużej cieszyć się życiem i dzielić je ze swoimi najbliższymi?

Do tego dochodzi jeszcze alkohol. Wiadomo, że od czasu do czasu można się napić, ale jeśli bardzo często ‚delektujesz się’ dużymi ilościami takich trunków, to również się odbije na Twoim zdrowiu.

Dziś chcę dać Ci impuls do tego, żebyś wziął się za swoje zdrowie. Nikt inny za Ciebie tego nie zrobi.
Zacznij się ruszać, zwróć uwagę na swoją dietę, dodaj do niej owoce, warzywa, ogranicz słodycze i stosuj jak najmniej przetworzone potrawy. Wysypiaj się.

Ogranicz lub wyeliminuj kawę, papierosy i alkohol. Może na początku nie będzie łatwo, ale cierpliwości – na pewno będzie warto.

Dodatkowo regularnie odwiedzaj stomatologa – raz lub dwa razy do roku. I pamiętaj o ogólnych badaniach kontrolnych.

To o czym piszę, robię osobiście. Ćwiczę codziennie rytuały tybetańskie, chodzę na treningi capoeiry, spaceruję, z żoną staramy się rzadko jadać na mieście, raczej gotujemy sami, ograniczyłem picie kawy i jedzenie słodyczy.

Moje wskazówki mogą wpłynąć na Ciebie i Twoje zdrowie bardzo pozytywnie. Dodadzą Ci energii, a dzięki temu Ty – zdrów i rześki – będziesz w stanie efektywnie pracować, działać oraz szybko realizować i spełniać swoje cele i marzenia. Do roboty.

Pozdrawiam,

Waldek Łoszek


Tagi: 


Nie ma jeszcze żadnych komentarzy.

Dodaj Komentarz